ثبت علامت تجاري ثبت علامت تجاري .

ثبت علامت تجاري

ثبت علامت تجاري

ثبت علامت تجاري تضمين كننده ي موفقيت در بازار كسب و كار امروزي است و داراي مزاياي فراواني است. شما با ثبت علامت تجاري مي توانيد كالاي خود را محبوب كنيد و بدين صورت سود حاصل از كسب و كار خود را بيش از پيش افزايش دهيد.


توليد كنندگان مي توانند با ثبت علامت تجاري ميزان خسارات احتمالي را تا حد زيادي كاهش دهند. زيرا با اين اقدام مي توانند كالاي خود را با ويژگي هاي منحصر به فرد خود معرفي كنند و ساير توليد كنندگان نمي توانند كالاي قلابي را با نام محصولات مشابه به فروش برسانند. از ديگر مزاياي ثبت علامت تجاري افزايش منابع مالي است. به نحوي كه مي توان به شركت هاي مختلف نمايندگي اعطا كرد.

 

همچنين با اين روش مي توان اعتبار بالاتري كسب كرد و از اين طريق مي توان از موسسات مختلف درخواست وام نمود و در جهت توليدات بيشتر و بهتر استفاده كرد.


لازم به ذكر است بدانيد هر شخص با داشتن كارت بازرگاني مي تواند 3 بار براي ثبت علامت تجاري اقدام نمايد. يعني مي توان به اين تعداد دفعات 3 برند مختلف را به ثبت رساند. همچنين با داشتن كارت بازرگاني شركتي مي توان 10 برند را به ثبت رساند و اقدام به ثبت علامت تجاري نمود و هيچ محدوديتي را شامل نمي شود.

 

·         علائم تجاري براي ثبت عات تجاري به شكل هاي مختلفي وجود دارد:

·         علامت تاييد شده: شامل علائمي است كه براي معرفي كالاي مورد نظر مورد استفاده قرار مي گيرد و مالك آن مي تواند از آن استفاده كند.

·         علامت جمعي: اين علامت به اشخاصي كه كالا را توليد مي كنند تعلق مي گيرد و آن ها را معرفي مي كند.

·         علامت معروف: اين علائم مدر يك منطقه (كشور) معروف مي باشند و مي توانند ثبت شده باشند.


ثبت علامت تجاري داراي مراحل مختلفي است كه بايد اقدامات لازم براي آن انجام شود. به اختصار به توضيح آن مي پردازيم. 

 

در مرحله ي اول بايد اظهارنامه ثبت علامت تجاري تهيه و تكميل گردد. سپس به همراه نمونه علامت و فهرست كالاها يا خدماتي كه خواهان ثبت آن ها هستيد را ارسال كنيد. توجه داشته باشيد كه علامت درخواست شده بايد براساس طبقه بندي قابل اجرا يا طبقه بندي بين المللي باشد. 

 

همگي اين مدارك بايد به اداره مالكيت صنعتي ارسال شوند. اداره مالكيت صنعتي اظهار نامه را پس از بررسي از نظر منطبق بودن با شرايط بررسي مي كند و در صورتي كه ثبت علامت تجاري را قابل ثبت بداند اجازه انتشار آگهي مربوط به آن را صادر مي كند.


برچسب: ثبت علامت تجاري، علامت تجاري، علامت تجاري چيست، ثبت علامت تجاري در ايران، ثبت علامت تجاري جهاني، ثبت علامت تجاري بين المللي، تعرفه ثبت علامت تجاري، قيمت ثبت علامت تجاري،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۱۳:۱۹ توسط:s.t موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :