ثبت علامت تجاري ثبت علامت تجاري .

ثبت علامت تجاري

ثبت علامت تجاري

ثبت علامت تجاري مهم ترين مرحله براي آغاز يك تجارت و كسب و كار است. به عبارتي اولين مرحله براي شروع مي باشد. اين كار مستلزم رعايت نكات و انجام مراحل مختلفي است. به طور كلي براي اين بتوانيد كاري پر رونق را شروع كنيد بايد از ابتدا براي ثبت علامت تجاري اقدام نماييد تا بتوانيد به بالاترين هدف ممكن برسيد.


هر شركت و يا توليد كننده با ثبت علامت تجاري محصول خود را به صورت متمايز و مشخص به فروش مي رساند و مي تواند با اين كار براي هميشه خريداران و مصرف كنندگان وفادار به خود را داشته باشد. براي ثبت علامت تجاري مي توان از علائم مختلفي استفاده كرد. اما طبق ماده ي به تصويب رسيده، اين علائم داراي شرايط و ويژگي هايي مي باشد.


هر كلمه، حرف عدد، عكس، شكل، رنگ، تصوير، برچسب يا تركيب آن ها و... كه براي تشخيص كالاها يا خدمات بكار رود، علامت تجاري محسوب مي‌شود و مي توان بنابه سليقه از آن ها استفاده كرد. حتي در صورت لزوم مي توان از شعار ها و يا علامت هاي قابل ترسيم استفاده كرد. براي ثبت علامت تجاري بايد توجه داشته باشيد كه در طراحي لوگو بايد از علامت هاي منحصر به فرد استفاده كرد و به هيچ وجه تكراري نباشد. يعني اين طراحي به گونه اي باشد كه معناي عمومي را شامل نشود و فقط محصول مورد نظر را در ذهن تداعي كند و در عين حال گمراه كننده نباشد. همچنين براي ثبت علامت تجاري بايد نامي متناسب با محصول را در نظر گرفت كه كالاي ورد نظر با آن شناخته شود.


پس به طور كلي هر شخص براي ثبت علامت تجاري لازم است موارد زير را ارائه دهد:


·         علامت جمعي: اين گزينه عبارت است از هر نشانه و يا علامتي كه بتوان آن را در اظهار نامه ثبت كرد و بتواند خصوصيات و ويژگي هاي كالا را نشان دهد. و مالكيني كه از اين علامت استفاده مي كنند از سايرين متمايز شوند.

·         نام تجاري: بايد نامي براي محصول مورد نظر انتخاب و تاييد گردد كه معرف نوع كالا و ويژگي هاي آن باشد.


پس از طي مراحل براي تعيين نام تجاري و علامت ها، مي توان طي مراحل قانوني براي ثبت علامت تجاري اقدام نمود. لاز به ذكر است بدانيد ثبت علامت تجاري داراي راه هاي متعددي است كه ممكن است برخي از آن ها بسيار طولاني و هزينه بر باشد. بنابر اين بايد با مشورت وكمك گرفتن از شركت هاي معتبر اقدام كرد. به عبارتي كار را به كاردان سپرد.


برچسب: ثبت علامت تجاري، علامت تجاري، علامت تجاري چيست، ثبت علامت تجاري در ايران، ثبت علامت تجاري جهاني، ثبت علامت تجاري بين المللي، تعرفه ثبت علامت تجاري، قيمت ثبت علامت تجاري،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۱۴:۳۸ توسط:s.t موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :